خیلی از تولید کنندگان برای تولید محتوای تبلیغات خود معمولا یک بخش عکاسی و طراحی تبلیغاتی راه می اندازند بنابریان اگر میخواهید در یکی از این بخش ها فعالیت کنید رعایت کردن چند تکنیک ساده می تواند به شما کمک کند .در ادامه با چند توصیه درباره عکاسی تبلیغاتی نکاتی ساده اما مهم را برخواهیم شمرده

1 – دقت در جزئیات :

هر عکس تبلیغاتی یک داستان برای گفتن دارد . کوچکترین جزئیات در تصویر می تواند بر نظر بیننده که در این جا در واقع مشتری محصول به حساب می آید ، تاثیر بگذارد .بنابراین در عکاسی تبلیغاتی بیش از هر مولفه ی دیگری باید بر روی جزئیات دقت داشت .

اینکه چه رنگی در پس زمینه محصول بهتر است به کارگرفته شود و یا اینکه محصول در کجای کادر قرار بگیرد .و چه المان های در تصویر آن را همراهی کند ، مولفه هایی هستند که با بکارگیری درست آن ها و کمی خلاقیت می توان بهترین و موفق ترین عکس های تبلیغاتی را آفرید .البته هر چند که در کلام به ظاهر بسیار ساده می آید ، ولی مسلما مهارت یافتن و متخصص شدن در این شاخه نیز مانند تمام حوزه ها به تمرین ، ممارست و کسب تجربه زیاد نیاز دارد .

2 – رنگ یکی از مهم ترین مولفه ها :

هر کدام از رنگ ها از لحاظ بصری احساس خاصی را در مخاطب تداعی می کند . بنابراین یک رنگ به خصوص به تنهایی می تواند هارمونی جذابی را به تصویر ببخشد . اغلب کمپانی ها دارای یک رنگ یا رنگ های اختصاصی هستند و لوگوی آن ها نیز با ترکیبی از همان رنگ یا رنگ ها طراحی می شود . استفاده از همین رنگ ها در عکس تبلیغاتی معمولا نتیجه مثبتی را به همراه خواهد داشت .

اصول عکاسی :  بهترین لنزهای دوربین عکاسی
3 – تجهیزات مناسب ، برگ برنده :

در عکاسی تبلیغاتی بر خلاف دیگر ژانرهای عکاسی ، به همراه داشتن یک سری تجهیزات کاملا ضروری به نظر می رسد . لنز ماکرو اولین ابزاری است که هر عکاس تبلیغاتی بهتر است با خود همراه داشته باشد . چرا که معمولا باید عکاسی در فواصلی نسبتا نزدیک نسبت به سوژه انجام شود و به همراه نداشتن لنز ماکرو ، کمی مشکل ساز می شود .

استفاده از فیلتر پولاریزه نیز بازتاب های ناخواسته از سطح محصول را تا حدودی کنترل می کند . همچنین با توجه به اینکه معمولا در نورپردازی تبلیغاتی ، نور ملایم و نرم بیشتر به کار می آید باید سافت باکس را نیز در تجهیزات خود به همراه داشت .

4 – همه چیز بستگی به نورپردازی دارد :

یکی دیگر از مهم ترین نکته ها در عکاسی تبلیغاتی باید به آن توجه داشت ، چگونگی نورپردازی است . عکاسی تبلیغاتی معمولا در استودیو و با فلاش های استودیویی صورت می گیرد ، بنابراین با تعیین موقعیت و کیفیت نورها می توان به نورپردازی مورد نظر خود رسید .

استفاده از فیلتر پولاریزه و یک رفلکتور کوچک می تواند کار را بسیار جلو بیندازد ،به علاوه با توجه با اینکه احتمالا از چند شاخه نور باید استفاده کرد ، خواندن روشنایی هر کدام از فلاش ها الزامی است و باید یک نورسنج نیز در اختیار داشت . هم چنین جهت تنظیم وایت بالانس و نوردهی دقیق ، استفاده از یک کارت خاکستری و کالرچکر نیز توصیه می شود .

در عکاسی تبلیغاتی باید به نوع محصول نیز توجه داشت ، اگر محصول به عنوان مثال یک کیف چرمی است باید به گونه ای نورپردازی شود که بافت آن به خوبی در تصویر به ثبت برسد . معمولا در نورپردازی تبلیغاتی با توجه به نوع محصول دیاگرام های خاصی تعریف می شود که تعداد و موقعیت نورها را مشخص می کند و با به کارگیری این دیاگرام ها می توان به نتیجه روتین و قابل قبولی رسید .

اصول عکاسی :  تکنیک عکاسی لانگ اکسپوژر

باید توجه داشت که نورپردازی مهم ترین نقش را در فضاسازی تصویر ایفا می کند ، بنابراین باید به گونه ای به محصول نور تابیده شود که حالت احساسی متناسبی را برای بیننده تداعی کند . به عنوان مثال برای عکاسی تبلیغاتی از مواد غذایی معمولا نورهای بسیار نرم استفاده می شود تا تصویر به صورت یکنواخت روشن شود و یا در عکاسی از جواهرات استفاده از یک نور تیز و نقطه ای مثل اسپات می تواند در درخشش نگین ها کاملا موثر باشد . به لطف استفاده از فلاش های استودیویی ف می توان در کسری از ثانیه تصاویر جذابی را خلق کرد .محصولات معلق در هوا و یا استفاده از اسپلش آب تکنیک هایی هستند که این روزها زیاد به کار گرفته می شود .

5 – از نور روز غافل نشوید :

به کارگیری نور طبیعی  روز نیز اگر چه تا حدودی از فضای رسمی عکاسی تبلیغاتی به دور است ، ولی نتیجه کاملا مثبتی را به همراه دارد . به علاوه استفاده از این نور برای عکاسی از فضاهای داخلی مانند عکاسی دکوراسیون داخلی و عکس های تبلیغاتی که شرکت های معماری از آن ها استفاده می کنند بهترین گزینه است .