برای زمان هایی که نیاز باشه یک نورپردازی کامل و بدون سایه به سوژه داشته باشیم از رینگ لایت استفاده می کنیم رینگ لایت ها یک نوع وسیله ی نورپردازی به صورت دایره ای هستن که نور را به صورت نرم و از تمام زوایا به سوژه میتابونند کاربرد اصلی رینگ لایت در عکاسی پرتره و عکاسی ماکرو هست .

قبل از خرید رینگ لایت باید موارد زیر را در نظر بگیرید

هزینه

طبیعتا اولین فاکتوری که در کسب و کار عکاسی و یا عکاسی تفریحی خود در نظر میگیرید قیمت آن است. قیمت رینگ لایت ها در گذشته به دلیل عدم استفاده از رینگ لایت توسط عکاسانی که کسب و کار کوچک داشتند ، بسیار گران بود اما امروزه تنها با پرداخت 100 دلار می توانید یک رینگ لایت تهیه نمایید .

حجم

بسیاری از عکاسان نیاز به پیمودن مسافت های طولانی به منظور رسیدی به مقصد مورد نظر برای عکاسی دارند . بنابراین توصیه می شود رینگ لایت هایی که دارای وزن کمتری هستند را خریداری نمایید . خرید یک رینگ لایت بیش از حد بزرگ و ناتوانی در حمل و نقل آن به موقعیت مورد نظر عکاسی سرمایه گذاری خردمندانه ای به نظر نمی رسد .

هزینه های نگهداری

به هنگام خرید هر محصولی از در دسترس بودن قطعات ، تعمیرات و نگهداری آن اطمینان حاصل نمایید . در ارتباط با رینگ لایت ها بررسی قیمت لامپ های یدکی و قابل جایگزین می تواند گزینه ی خردمندانه ای باشد .

طول عمر مفید

از خرید رینگ لایت های ارزان که از پلاستیک بی کیفیت تشکیل شده است پرهیز کنید . چراغ های این رینگ لایت ها با دوام نیستند و در آینده هزینه های بیشتری را برای بر دوش خریدار می گذارند .

اصول عکاسی :  ژست های عکاسی