3 قاعده کلی عکاسی با موبایل

در مرحله اول و اینکه هر اتفاقی که به عکاسی مربوط می شود سعی کنید اول موقعه عکاسی عاشق چیزی باشید که می خواهید ازش عکس بگیرید دوستش داشته باشید بهش علاقه داشته باشید احساستان را بهش بروز دهید بصورت یک عکس ، مثلا یک شی را که می بینید و می خواهید ازش عکس بگیرید سعی کنید اول اون شی را دوست داشته باشید مثل اینکه از اون شی حس خوبی گرفته یا روح گرفته ای از اون شی لذت بردی برایش ذوق کرده ای این خیلی حس خوبی به عکس که می خواهید ازش بگیرد بهتون میدهد.

مرحله دوم باید گوشی موبایل را آماده کنی برای عکاسی اصلا به این مربوط نیست که گوشی من 5 مگاپیکسل با گوشی که 8 مگاپیکسل یا 12 مگاپیکسل هست خیلی فرق میکنه و من نمی توانم عکاسی کنم و کسی که گوشی با پیکسل بالاتر داره می تواند عکاسی کند اصلا اینطور نیست .ممکن است که امکانات خوب برای عکاسی خوب باشه مثلا دوربین گوشیت 8 مگاپیکسل یا بالاتر باشه ولی قرار نیست کسی که دوربین 12 پیکسلی ندارد نمی تواند عکاسی کند و ناامید شود به نظر من یک فرد تو کمترین امکانات می تواند بهترین استفاده را بکند .

اول از اینکه شروع به عکاسی کنید باید لنز گوشی را تمیز کنید ممکن است خنده دار باشد ولی خیلی تاثیر دارد و خیلی مهم است ، لنز را حتما تمیز کنید چون گوشی همیشه دستتان هست و دارید ازش استفاده می کنید بهترین کار تمیز کردن لنز گوشی هست . بعد از تمیز کردن لنز شروع می کنیم به عکاسی  ، عکسی که می خواهید بگیرید باید روی قاعده و اصول باشد نه قاعده که می گوییم صددرصد عکاسی باشه باید قاعده ای که مناسب آپ کردن هست باشد ، ما می خواهیم عکسی بگیریم که عکس درستی باشد باید حتما روی اصول باشد . همیشه دوربین را صاف به روی سوژه نگه دارید باید حتما سوژه وسط کادر باشد برای کسانی که تازه شروع کردن به عکاسی این نکته بسیار مهم است کادر های بسیاری برای عکاسی وجود دارد که میتوانم به شما بگوییم ولی چیزی که الان مهم است عکس دقیق و منظمی که وسط کادر گرفته می شود و بسیار مهم است .

اصول عکاسی :  ژست های عکاسی

مثلا ما یک طبیعتی می بینیم می خواهیم از این طبیعت عکاسی کنیم این طبیعت درخت داره جنگل و رودخانه داره می خواهیم خورشید و ابرها معلوم باشه باید جوری عکس بگیریم که تمام اجزای که داخل کادر ما هستند معلوم باشه و نقص نداشته باشه . مثلا از یک گل بخواهیم عکس بگیریم نباید نصف گل باشه نصفه دیگر گل داخل کارد نباشد ، مثلا از یک آدم بخواهیم عکس بگیریم پاهاش داخل کادر قطع شده باشه این نکته های بسیار مهم است مخصوصا برای کسانی که می خواهند با گوشی عکس بگیرند.

در مرحله بعدی اینکه عکس بصورت کج نگیریم یا دوربین را کج نکنیم و عکس بگیریم این خیلی بد هست حتی در عکاسی حرفه ای هم مهم است این موضوع ، کادر کج نشانه ی ناآرامی و یا نشانه ضعف یک عکاس هست شاید به دید ما بار اول خوب به نظر بیاید ولی بارها و بارها که نگاهش می کنیم از عکس خسته می شویم . همیشه عکس ها را صاف بگیریم و کامل این هم یک نکته دیگر برای عکاسی است .

نکته بعدی شرایط نوری عکاسی هست پیکسل و یا مگاپیکسل خیلی مهم است ولی نوردهی هم مهم است نور هم جزئی از نکته های مهم است که باید رعایت کنید شما باید توی شرایط نوری خوبی عکاسی کنید ، مثلا یکی میخواهد داخل شب عکاسی کند که نور ندارد درست هست که نور ندارد یعنی تو داخل آنجا چیزی دیده ای که می خواهی ازش عکس بگیری پس حتما نور به آن شی تابیده شده که تو داری آن را میبینی پس باید سعی کنی توی شرایط نوری مناسب عکاسی کنید کادر خوب بگیرید وسط کادر عکاسی کنید و هر سوژه ای که دوستش دارید ازش عکس بگیرید.

اصول عکاسی :  تنظیمات دوربین آیفون برای عکاسی

در کل اینکه شما باید برای دل خودتان عکاسی کنید و با عکاسی عشق کنید و لذت ببرید .