تنظیماتی که دوربین آیفون که هر عکاسی باید از آن استفاده کند چیست ؟

برنامه دوربین داخلی IPHONE دارای ویژگی های شگفت انگیزی است که به شما کمک می کند تا عکس های خیرکننده ای بگیرید .

1 – فوکوس را برای عکس های تک شارپ تنظیم کنید :

اولین قدم برای عکسبرداری از عکس های زیبا با استفاده از آیفون فوکوس برای زوم کردن عکس های دقیق با جزئیات کامل است اگر فوکوس بر روی عکس نباشد نمی توانید جزئیات پیچیده آن را ثبت کنید .

عکسی که بدون فوکوس باشد مثل یک عکس فوری و از نوع آماتور به نظر می رسد و تاثیری که می خواهید بر روی عکس داشته باشید را برای شما ندارد .

خوشبختانه برنامه ای که در دوربین آیفون هست تنظیم فوکوس را برای شما آسان می کند . یکی از ویژگی های مخفی دوربین آیفون که اکثر مردم از آن بی خبر هستند .

به راحتی می توانید عکس خودتان را در قالب کادر قرار دهید سپس روی صفحه ای که می خواهید فوکوس را تنظیم کنید ضربه بزنید یک جعبه زرد ظاهر می شود تا نقطه کانونی را نشان می دهد .

وقتی عکس می گیرید ، ناحیه ای که روی آن تمرکز می کنید واضح و واضح تر می شود . تنظیم نقطه فوکوس به ویژه هنگام عکسبرداری از عکس های نزدیک بسیار مهم است ، زیرا وقتی دوربین به سوژه نزدیک باشد عمق میدان در عکس کم خواهد شد عمق میدان کم به این معنی است که فقط قسمت کوچکی از تصویر در فوکوس است و هر چیزی که در جلوی یا پشت نقطه تمرکز باشد تار به نظر می رسد .

اصول عکاسی :  تکنیک های برتر وضوح تصویر

تنظیم فوکوس یکی از بهترین و ساده ترین ترفند های دوربین آیفون است که می توانید یاد بگیرید . برای تنظیم فوکوس فقط یک ثانیه زمان لازم است اما تفاوت زیادی در کیفیت عکس های شما ایجاد می کند .

2 – نوردهی گوشی را تنظیم کنید برای دستیابی به سطح روشنایی کامل :

نوردهی یعنی روشنایی یک تصویر اگر نوردهی را به درستی تنظیم نکنید عکس شما بسیار روشن و یا تاریک می شود .

اگر نور عکس کم باشد در سایه ها (مناطق تاریک) فاقد جزئیات خواهد بود و موارد مهم عکس (مناطق روشن) ممکن است کسل کننده به نظر می رسد .

اگر عکس بیش از حد در معرض دید باشد موارد برجسته و مهم (مناطق روشن) ممکن است کاملا سفید و بدون جزئیات به نظر برسد و سایه ها بیش از حد روشن خواهد شد . بنابراین مهم است که نوردهی درست در دوربین تنظیم شود .

تنظیم نوردهی آسان است ولی ممکن است مثل ویژگی فوکوس تنظیمات مخفی دوربین آیفون قرار داده شده باشد و اکثر مردم حتی متوجه وجود آن نمی شوند .

ابتدا باید برای تنظیم تمرکز روی عکس خود ضربه بزنید بعد از آن برای تنظیم قرار گرفتن در معرض نور کافی است صفحه را به سمت بالا یا پایین بکشید .

برای روشن شدن تصویر انگشت خود را به سمت بالا بکشید و برای تاریک کردن تصویر آن را به سمت پایین بکشید . اگر تصویر خیلی روشن یا خیلی تاریک به نظر می رسد ، قبل از فشار دادن دکمه شاتر ، نوردهی را تنظیم کنید .

3 – از حالت شبانه برای عکس های کم نور استفاده کنید :

اگر آیفون 11 پرو یا آیفون 11 پرومکس داشته باشید دیگر هرگز عکاسی در شب مشکل نخواهید داشت . برنامه دوربین آیفون 11 دارای ویژگی جدید و باور نکردنی به نام حالت شب است .

اصول عکاسی :  حرکت در عکس

حالت شب از نرم افزار دوربین هوشمند برای گرفتن رنگ و جزئیات بیشتر در عکس های شب شما استفاده می شود . باید مطمئن باشید که با لنز wide 1x  یا لنز Telephoto 2x عکس می گیرید (حالت شب با لنز 0.5x ultra wide کار نمی کند)

هر وقت در نور کم عکس بگیرید ف حالت شب به طور خودکار روشن می شود .


نماد سفید به این معنی است که حالت night برای استفاده در دسترس است اما هنوز فعال نیست برای فعال کردن آن روی نماد حالت شب ضربه بزنید تا زرد به نظر برسد . اگر صفحه بسیار تاریک باشد حالت night به طور خودکار غعال می شود (نماد زرد نشان داده می شود)

وقنی حالت night فعال است شماره ای را در نماد زرد حالت شب مشاهد خواهید کرد این عدد زمان نوردهی را نشان می دهد به عنوان مثال ، 1 ثانیه ، 3 ثانیه ،7 ثانیه و غیره ، این مدت زمانی است که برای گرفتن تصویر لازم است .

زمان نوردهی خودکار زمانی است که توسط دوربین توصیه می شود .در صورت تمایل می توانید زمان قرار گرفتن را افزایش دهید به سادگی Exposure time را به سمت راست و به تنظیمات max بکشید .

اگر ترجیح می دهید از حالت night استفاده نکنید ، نوار لغزنده را به سمت چپ بکشید و روی تنظیمات off قرار دهید .

وقتی زمان نوردهی حالت شب را انتخاب کردید ، روی دکمه شاتر ضربه بزنید تا عکس بگیرد .

آیفون خود را کاملا بی حرکت نگه دارید تا زمانی که نوردهی کامل شود اگر دوربین را حرکت دهید ممکن است عکس شما واضح نباشد . اگر یکی از مدل های آیفون 11 را دارید از عکس برداری در شب نترسید .

اصول عکاسی :  آشنایی با وایت بالانس در عکاسی

منبع : iphonephotographyschool.com