ژانر چیست ؟

یک نوع روش عکاسی که توسط عکاسان بسیاری پذیرفته شده است و اغلب با موضوع مشخص می شود  مثل عکاسی ورزشی ، عکاسی استودیو ، عکاسی فیلم و سینمایی که همه این ها یک نوع ژانر در عکاسی محسوب می شود .

سبک چیست ؟

سبک به نگاه یا احساسی که در هر ژانر عکاسی می توان انجام داد و ممکن است یک سبک فقط مختص یک عکاس باشد و یا عکاسان دیگر از آن پیروی کنند . سبک معمولا توسط یک فرد یا گروه خاصی تعریف می شود .

انواع ژانر های عکاسی چیست ؟

1 – عکاسی خبری : این روش بیان داستان یا رویداد یا صحنه از طریق عکس است .

2 – عکاسی مد : این نوع عکاسی همانطور که از اسمش مشخص است عکاسی از لباس ، کفش و لوازم مهم مد است که از طریق عکس به نمایش گذاشته می شود .

3 – عکاسی ورزشی : عکاسی کردن از ورزشکاران ، مربی ها و هواداران که در حال هیجان هستند می توانید احساس آن ها با عکاسی را به تصویر بکشید .

4 – عکاسی از اشیا : این نوع عکاسی از اجسام بی جان و بی حرکت است و می تواند هم هنری و هم تجاری باشد .

5 – عکاسی معماری : عکاسی معماری به دو موضوع بستگی دارد طراحی داخلی و خارجی مثل ساختمان ها و یا پل های قدیمی کشور وغیره که که با این نوع عکاسی می توانید سوژه های خودتان را به تصویر بکشید .

6 – عکاسی عروسی : این نوع عکاسی عروسی و مراسمات می باشد و یکی از انواع هیجان انگیز عکاسی می باشد و حتی ممکن است سختی های هم داشته باشد زیرا برای عروس و داماد فقط یکبار اتفاق بیوفتد .

اصول عکاسی :  آموزش عکاسی از کودک

7 – عکاسی پرتره : یکی از پرطرفدارترین نوع عکاسی ، عکاسی پرتره است ، این نوع عکاسی می تواند نمونه کار خوبی برای شما شود . تصاویر می تواند مستقیم یا غیر مستقیم نسبت به سوژه باشد .

8 – عکاسی صنعتی : این نوع عکاسی تبلیغاتی است که مثلا از محصولات یک شرکت عکاسی می کنید برای استفاده در کاتالوگ ها و وب سایت های آن شرکت استفاده می شود و معمولا در استودیو و با سایه ها و نورپردازی دقیق صورت می گیرد .