فیلتر های لنز مستقیما بر روی لنز دوربین شما نصب می شود تا کیفیت تصویر را بهبود ببخشد و از لنزهای شما در برابر آسیب محافظت کند .

سه نوع فیلتر اصلی وجو دارد :

1 – فیلترهای فرابنفش ، امواج نور را برای افزایش شفافیت و محافظت از لنز شما مسدود می کنند .

2 – فیلترهای پلاریزه ، کنتراست را افزایش می دهد و تابش خیره کننده تصاویر را از بین می برند .

3 – فیلتر های چگالی خنثی، میزان نور ورودی به دوربین را در شرایط نور روشن کاهش می دهند .

سه پایه :

حتی عکاسان حرفه ای هم برای پرفتن عکس ثابت هر چند وقت یکبار به سه پایه نیاز دارند تا به ان تکیه کنند . یک سه پایه خوب به شما کمک می کند تا عکس خود را کادربندی کنید و دوربین را ثابت نگه دارید تا تصاویری شفاف داشته باشید و حتی سه پایه برای مدت زمان طولانی نوردهی ، ضروری است .

بند دوربین :

در عکاسی شما هرگز نمی دانید چه زمان عکس عالی می گیرید بنابراین دوربین خود را با یک بند دوربین دستی همه در دسترس خودتان قرار دهید .بهترین لوازم جانبی یک عکاس حرفه ای دوربین آن است .

کارت تصحیح رنگ :

کارت های تصحیح رنگ می توانند عکس های خاکستری را به یک عکس عالی تبدیل کند این کارت ها به تعادل رنگ سفید عالی کمک می کند که تعادل رنگ های خود را برای هرعکس های پر جنب و جوش آسان کند .

فلاش :

فلاش یک وسیله روشنایی است که می توانید مستقیما به بدنه دوربین خود وصل کنید .فلاش یک ابزار عالی برای عکاسی در شرایط کم نور است که نمی توانید کیت نور را تنظیم کنید . شما می توانید از فلاش اکسترنال خود در رویدادهای مانند عروسی ، مهمانی ها و کنفرانس ها استفاده کنید .

اصول عکاسی :  آموزش عکاسی از آسمان
رفلکتور :

اگر عکاسی با نور طبیعی را ترجیح می دهید باید از رفلکتور ها استفاده کنید رفلکتور نور طبیعی را پخش می کند تا سایه ها را پر کنند و تصویری متعادل ایجاد کند رفلکتور ها ارزان تر از فلاش های خارجی هستند و هنگام عکاسی در فضای باز به راحتی قابل استفاده است .

کیف نور (light kit)  :

برای عکاسی در استودیو ، از یک کیت نور که شامل چراغ ها ، سافت باکس ها ، پایه های قابل تنظیم و کانکتورها هستند استفاده کنید . کیت های نور بیشترین کنترل را بر شرایط نوری امکان پذیر می کنند ، بنابراین می توانید بار پرتره های روشن و متعادلی داشته باشید .

پس زمینه استودیو :

عکاسان در فضاهای استودیویی خود باید صحنه هایی را برای سوژه های خود بسازند ، که اکثر عکاسان از استندهایی با پس زمینه چاپ شده کاغذ یا پارچه استفاده می کنند . باید خلاق باشید و یک چیز کاملا اصلی بسازید .