باید قبل از عکاسی کمی از انرژی سگ تخلیه شود تا بتوانید برای عکاسی بنشیند . باید قبل از عکاسی ، با سگ ورزش کنید و یا به گردش بروید تا از بالا و پایین پریدن سگ برای عکاسی کاهش دهید .

باید برای حواس پرتی سگ از یک اسباب بازی توجه او را جلب کنید و سریع عکاسی کنید تا عکس دلخواه را سریع ثبت کنید . باید در ساعات اولیه یعنی بعد از طلوع خورشید و کمی قبل از غروب خورشید عکاسی کنید تا بهترین نور طبیعی را داشته باشید اگر میخواهید وسط روز عکاسی کنید روز ابری را انتخاب کنید تا نور ثابت و سایه های عکس کم باشد .و اگر میخواهید داخل خانه عکاسی کنید مکان مناسب در کنار پنجره های بزرگ است تا نور طبیعی را داشته باشید .

باید دوربین را در سطح چشم سگ یا پایین تر تنظیم کنید تا عکس های جذابی بگیرید ، مثلا باید روی زمین دراز بکشید و از سگ عکس بگیرید برای اینکه عکس جذاب تر شود باید کل عکس را در خاطر بسپارید و بعد از آن پس زمینه تصویر را انتخاب کنید با این کار و ایجاد فاصله بین سگ و پس زمینه می توانید پس زمینه تار و جذابی دشته باشید .

در هنگام گرفتن عکس از سگ باید کاری کنید که حیوان به لنز دوربین نگاه کند با هر وسیله ای که دارید کاری کنید که سگ به لنز نگاه کند ، این نوع عکس ها بسیار حرفه ای خواهد شد . باید حتما سرعت عمل برای عکاسی داشته باشید تا در هنگام عکاسی از سگ لحظه ای سریع و طلایی را ثبت کنید . در برخی از دوربین ها سرعت شاتر بالایی وجود دارد و در برخی از دوربین های دیجیتال به صورت دستی سرعت شاتر و دیافراگم قابل تنظیم است .

اصول عکاسی :  معرفی سنسورهای دوربین

در هنگام عکاسی زیاد از سگ عکس بگیرید تا بتوانید بهترین عکس را از بین آن ها انتخاب کنید و شانس بیشتری برای گرفتن عکس خوب داشته باشید . باید در هنگام عکس گرفتن حوصله زیاد داشته باشید و صبور باشید زیرا ممکن است سگ در هنگام عکاسی بازیگوشی کند و شما باید صبور باشید