نکاتی برای عکاسی از آسمان

1- پرداختن به نور

در زمان عکاسی از آسمان خروجی کار به میزان نوری که دارید ، بستگی دارد . اگر آسمان خاکستری باشد باعث می شود که تصاویری کسل کننده به مخاطب عکس بدهد به خاطر همین تا غروب آفتاب یا شرایط آب و هوایی زیبا صبر کنید ، زیرا در آن شرایط آسمان رنگ های آبی و نارنجی زیبایی خلق می کند دوربین خود را روی سه پایه قرار دهید و آن را روی حالت AV (اولویت دریچه ی دیافراگم) تنظیم کنید و اینکه از یک لنز با زاویه ی عریض و عدد F بزرگ تر ، بین f/11 تا f/32 استفاده کنید تا عمق میدان بیشتری داشته باشید .

2 – طلوع و غروب

در هنگام غروب آفتاب رنگ های قرمز و نارنجی پررنگی به شما می دهد .باید توجه کنید که عکس های طلوع و غروب را باید در طول ساعت طلایی که اولین ساعت قبل از غروب و بعد از طلوع است گرفت . برای گرفتن این نوع عکاسی از سه پایه و لنز با زاویه ی عریض استفاده کنید . و اینکه از حالت جبران نوردهی استفاده کنید و آن را -1 یا -2 درجه کم تر از نوردهی قرار دهید تا بر اشباع رنگ ها افزوده شود .برای اینکه عمق میدان بیشتری داشته باشید  از دریچه ی دیافراگم کوچک استفاده کنید و منتظر باشید که خورشید پشت یک درخت پنهان شود تا از درخشندگی زیاد آن جلوگیری شود .

3 – ابرهای رویایی

باید مراقب باشید که ابرهای خاکستری و یا هوا طوفانی نباشد . برای اینکه یک اثر دراماتیک ثبت کنید به این ابرها در آسمان نیاز دارید و تلالو خورشید را از پشت ابرها ببینید . بدون تلالو حجم این ابرها فقط شبیه به منظره ای تاریک و بی معنا است . در بیشتر مواقع خورشید بعد از بارش باران ظاهر می شود . شما نمی توانید خورشید را کنترل کنید پس صبور باشید برای گرفتن این نوع عکس از سه پایه ای محکم استفاده کنید که در مقابل باد مقاوم باشد . دیافراگم را روی f/11 تا f/32 تنظیم کنید تا عمق میدان بیشتری داشته باشید و سپس منتظر لحظه ای مناسب بمانید .

اصول عکاسی :  چگونه عکس پرتره بگیریم ؟
4 – پرتره و آسمان

برای گرفتن عکاسی از آسمان ، برای اینکه بخواهید پرتره ای را هم در کادر خود قرار دهید ، باید منتظر باشید تا آسمانی رویایی و دراماتیک داشته باشید . اگر می خواهید در زمان تاریکی از شبانه روز عکس بگیرید سوژه ی خود را در پیش زمینه قرار دهید و مطمئن شوید که در فوکوس است ، از فلاش استفاده کنید تا سوژه را روشن کنید . اگر فاصله ی بین سوژه و پس زمینه به اندازه کافی زیاد است ، آسمان باید بعد از فلاش دوربین هم باقی بماند .

5 – ساخت پانوراما

برای گرفتن عکس های پانوراما آسمان بهترین گزینه است . حتی اگر دوربین شما لنز عریض نداشته باشد هم می توانید با چسباندن عکس های جداگانه ای که می گیرید در فتوشاپ و یکی کردن آن ها ف یک عکس پانوراما داشته باشید .از سه پایه استفاده کنید و مطمئن شوید که راستای افق در عکس درست باشد . یک عکس را با استفاده از تایمر خودکار یا دکمه ی از راه دور بگیرید و سپس دوربین را به آرامی در راستای افق بچرخانید و عکس بعدی را به نحوی بگیرید که با عکس قبلی اندکی هم پوشانی داشته باشد .

از تنظیمات دیافراگم f/32 برای ایجاد یک تصویر شارپ که در آینده می تواند بزرگ شود استفاده کنید ، اگر می خواهید از ابرها و آب در حال حرکت عکس های زیبا بگیرید ، از یک فیلتر polarizer و یک فیلتر ND روی آن استفاده کنید . این کار نور رسیده به لنز شما را کاهش می دهد و دوربین سرعت شاتر کمتری را انتخاب می کند و حالتی مات ایجاد می کند .

اصول عکاسی :  عکاسی از سگ

پیشنهاد می شود برای گرفتن عکس های پانوراما و ابرهای رویایی ، یک لنز عریض انتخاب کنید و اینکه صبح زود و انتهای روز را برای عکاسی انتخاب کنید زیرا زیباترین آسمان و رنگ ها را به شما می دهد و استفاده از سه پایه هم برای جلوگیری از لرزش و تارشدن عکس لازم است ، بسیاری از عکاسان منظره از دکمه ی شاتر کابلی یا بی سیم استفاده می کنند که برای گرفتن عکس احتیاجی به لمس دوربین نداشته باشند .و اینکه استفاده از فلاش برای روشن کردن نقاط تاریک و افراد موجود در عکس توصیه می شود ، مخصوصا اگر برایتان ممکن است از فلاش جداشونده استفاده کنید تا محدوده ای که می خواهید را به صورت دقیق روشن کنید