سنسورهای فول فریم

عموما این سنسورهااز داینامیک رنج بالاتری برخوردارند و در ایزوهای بسیار بالا یا پایین نسبت به حسگرهای کراپ تصاویری واضح تر و با نویز کمتر ارائه می دهند . این نوع سنسورها در عکاسی معماری بسیار کارآمدتر هستند زیرا در این نوع عکاسی به تصاویر واید نیاز است تا بناهایی با ابعاد مختلف در کادر تصویر جای گیرند . در ضمن از آنجایی که حسگرهای فول فریم از ابعاد بزرگتری نسبت به حسگرهای فول فریم از ابعاد بزرگتری نسبت به حسگرهای کراپ برخوردار هستند ، در نتیجه تصاویر ثبت شده توسط این حسگرها دارای جزئیات بیشتری خواهند بود .

سنسورهای کراپ

با وجود اینکه سنسورهای کراپ کیفیتی معادل نمونه های فول فریم ارائه نمی دهد ولی نسبت به آن ها اقتصادی تر هستند . به علاوه در عکاسی تله یا عکاسی طبیعت با توجه به اینکه این دوربین ها عمق میدان بیشتری را از یک نقطه دید ثابت ارائه می دهند می توانند به انتخاب معقول تری نسبت به دوربین های فول فریم تبدیل شوند.

کدام برای شما مناسب تر است ؟

دوربین های فول فریم به طور کلی کیفیت و ساخت مناسب تری نسبت به دوربین های کراپ سنسور دارند . این دوربین ها پرچم دارهایی با آخرین امکانات هستند . دوربین های کراپ سنسور اکثر شرکتها ، مدل های سطح متوسط یا مقدماتی آنها به شمار می روند . با این حال ، این شکاف زیاد نیست .دوربین های پایین رده امروزی نسبت به دوربین های رده بالای چند سال پیش بهتر هستند . بسیار بعید است که بتوانید متوجه تفاوت کیفیت تصاویر بسیاری از دوربین های کراپ جدید و فول فریم شوید ،مگر اینکه این تصاویر در شرایط خاصی به ثبت رسیده باشند یا نیاز به چاپ آن ها در اندازه های بسیار بزرگی داشته باشید .

اصول عکاسی :  7 نوع سبک عکاسی

در نهایت نتیجه ای که میگیریم این است که فول فریم و کراپ تفاوت آنچنان زیادی ندارند که برای تجربه ی عکاسی حرفه ای ، لزوما به دنبال فول فریم هایی باشیم که قیمتشان دوبرابر است گویا سطح دوبرابری حسگر ، دو برابر هزینه دارد که رای بیشتر افراد ، مقرون به صرفه نیست .