1 – فلاش دوربین اکسترنال :

این نوع فلاش معمولا در بالای دوربین نصب می شود بیشتر به این نوع فلاش اکسترنال یا اختصاصی می گویند . برای تعیین قدرت و خروجی مطلوب فلاش از اطلاعاتی مانند طول لنز ، حساسیت ISO ، عدد f و سرعت شاتر استفاده می شود . این نوع فلاش ها برتری خاصی نسبت به فلاش های داخلی و پاپ آپ دارند . یکی از برتری آن ها خلاص شدن از حالت قرمزی چشم است و با تغییر زاویه ی فلاش به سوژه حاصل می شود .

این نوع فلاش ها از فلاش داخلی دوربین بهتر است و همراه یک کابل استفاده می شود که باعث جدا شدن فلاش برای داشتن بهترین عکس در هر زاویه ای که می خواهید می شود .

2 – فلاش داخلی و پاپ آپ :

این نوع فلاش ها درون بدنه ی اصلی دوربین جایگذاری می شود و در یک راستا با لنز قرار داده می شود وقتی آن ها را روشن می کنید در یک جهت به شما نور می دهند و مستقیم روی سوژه می تابد و چون نور در یک راستا می تابد کنتراست و سایه های تند ایجاد می کند و باعث مشکل می شود چون زمینه را تاریک می کند . برای جلوگیری از این مشکل ابتدا باید صحنه را بدون فلاش نورسنجی کنید بعد فلاش را روشن کنید و عکس بگیرید و این کار باعث ایجاد تعادل بین فلاش و نور محیط می شود .

3 – فلاش ماکرو (حلقه ای) :

این نوع فلاش ها روی بدنه ی لنز نصب می شود و نوری ملایم و ایده آل برای عکاسی ماکرو ایجاد می کند . فلاش های ماکرو به شما اجازه می دهد تا جایی که می توانید به سوژه نزدیک شوید و روی آن فوکوس کنید و با نور یا سایه ای شدید که ایجاد می کنید به آن نوردهی کنید .

اصول عکاسی :  فیلم آموزشی روتوش صورت قسمت هفتم

این نوع فلاش ها نوری ملایم و متعادل ایجاد می کند و باعث می شود جزئیات را بهتر ثبت کنید .