ژست نیمرخ

برای ژست نیمرخ از مدل بخواهید که به پهلو بچرخد این ژست ، ژستی ساده و برازنده است . همچینی مدل می تواند یک دستش را روی گردن قرار دهد تا حس مهربانی و صمیمیت را به مخاطب انتقال دهد .

ژست حرکتی

عکس های که در حال حرکت گرفته می شود معمولا زنده تر و خلاقانه تر هستند . ممکن است مدل بدود ، قدم بزند یا در هوا بپرد . عکاسی در حال حرکت فراینده پیچیده تر دارد چون نیاز به تلاش زیادی از طرف عکاس و مدل دارد . اما نتیجه نهایی ، قطعا ارزش تلاش و زمانی که صرف عکاسی کرده اید را خواهد داشت ، با نرم افزار فتوشاپ می توانید تاری عکس را حذف کنید برای ویرایش عکاسی پرتره در حال حرکت .

ژست مچ پا

ژست مچ پا یکی از بهترین ژست های پرتره برای خانم ها است زیرا برای هر نوع بدنی مناسب است این ژست غیررسمی ولی جذاب است زیرا پاهای مدل را بلندتر می کند و فرم لگن را باریک تر نشان می دهد . این ژست در حالت نشسته هم گرفته می شود و عکس را شگفت انگیز تر می کند .

ژست نشسته

ژست نشسته پرطرفدار هست که تغییرات زیادی قابل اعمال است و می تواند احساسات مختلفی از حس قدرت گرفته تا حس آرامش را به مخاطب منتقل کند .

ژست سلبریتی

ژست معروف توسط بسیاری از سلبریتی ها استفاده می شود . یکی از حالات این ژست ، مدل می تواند 45 درجه به پهلو بچرخد و یکی از بازروهایش که به دوربین نزدیک است را نزدیک به لگن بگذارد . سپس روی یک پا ، کمی به سمت دوربین خم شود و وزنش را روی پای دیگر بیاندازد . این ژست ، بدن مدل را صاف نشان می دهد و پاها را بلندتر و لاغرتر می نمایاند .

اصول عکاسی :  عکاسی پرتره (portrait) چیست؟
گذاشتن دست زیر چانه

این ژست را معمولا در حالت نشسته (مثلا پشت یک میز) به کار ببرید . در این حالات از مدل بخواهید که حالت صورتش را تغییر دهد تا نگاهی عاقلانه و رسمی داشته باشد.

عکاسی از روی شانه

این ژست ، زیبایی مدل را دوچندان کرده و عکس را بعددار می کند . در چنین ژستی ، مدل حس دلبرانه ای را به مخاطب منتقل می کند .

دست به کمر

اگر بخواهید روی نیمه بالایی بدن مدل تمرکز کنید ، این ژست مناسب ترین ژست است . این حالت عکاسی پرتره ، نماینگر شخصیتی قوی و پرجذبه است . مدل می تواند حالت قرارگیری بدنش را تغییر دهد یا سرش را به جهات مختلف بچرخاند .

ترکیب حالات دست ها

یکی از مهمترین نکات برای عکاسان مبتدی این هست که نقش اعضای مختلف بدم از جمله دست ها را فراموش نکنند این موضوع در طبیعی جلوه دادن ژست نقش مهمی دارد برای مثال مدل می تواند گونه اش را لمس کند یا دستش را روی گردن بگذارد .

تکیه دادن

وقتی مدل به دیوار تکیه می دهد ، ژستی خیره کننده را خلق می کند این ژست فضای رسمی و غیر رسمی را به هم می آمیزد . نکته کلیدی در خلق عکسی عالی این است که مدل صاف بایستد که باعث بهتر نشان دادن بدن می شود .

بازی با موها

اگر مدل موهای بلندی دارد ، این ویژگی او را در عکس خود ، بزرگنمایی کنید . از مدل بخواهید که به کمک دستهایش ، انتهای یک دسته از موهایش را پیچ و تاب دهد یا به سادگی ، دست هایش را به داخل موهایش فرو ببرد .

اصول عکاسی :  تجهیزات عکاسی برای حرفه ای ها