با وجود اینکه گل ها متفاوت هستند نوع عکاسی از آن ها از نظر احساسات هم متفاوت خواهد بود.

1 – باید روی جزئیات گل ها زوم کنیم

برای اینکه جزئیات عکس را بیشتر ببینید باید روی گل زو کنید یکی از راه های عکس گرفتن کلوزآپ و با کیفیت از گل ها استفاده از لنزهای ماکرو است باعث می شود جزئیاتی که با چشم نمی توان دید را داخل عکس نمایش داد .

2 – روی قسمت های انتخاب شده گل فوکوس کنید

استفاده از فوکوس انتخاب شده روی بخش های از گل در هنگام عکاسی با لنز ماکرو بسیار مهم است . یک سه پایه برای جلوگیری از لرزش دوربین استفاده کنید و از عمق میدان کم بین f/2.8 – f/8 برای عکاسی استفاده کنید .

3 – نور در عکاسی از گل ها

اگر میخواهید در یک روز آفتابی از گل ها عکاسی کنید باید حتما نور خورشید را مدنظر قرار دهید و آن را کنترل کنید و برای عکاسی در این زمان از نور فلاش استفاده کنید تا بتوانید نور عکس را روشن کنید و تعادل را نگه دارید برای گرم کردن نور عکس از بازتابنده های طلایی و برای تقویت نور زمینه از بازتابنده های سفید استفاده کنید .

4 – از زاویه های متفاوت استفاده کنید

کادربندی سوژه بسیار مهم است و قانون یک سوم را باید مد نظر بگیرید . برای اینکه نقطه دید خوبی بدست آورید باید حتما دوربین را کج کنید و خورشید نقطه خلاقیت خودتان قرار دهید و دوربین را به سمت خورشید بگیرید و پرتوهای آن را در عکس جای دهید .

اصول عکاسی :  آشنایی با وایت بالانس در عکاسی

5 – پس زمینه به عکس بدهید

برای اینکه پس زمینه به عکستان بدهید عکاسی را در استدیو انجام دهید در استدیو یک صفحه که رنگ مکمل یا متضاد با گلبرگ ها دارد را انتخاب کنید و پشت گل قرار دهید . و از یک نقطه ای به قسمت عقب و مرکز تصویر بتابانید تا یک هاله سایه دار و دور رنگ پشت تصویر قرار گیرد .

برای اینکه عکاسی از گل ها را ساده تر کنیم باید از ابزار های خاصی استفاده کنیم . مثل یک لنز ماکرو با دیافراگم  f/2.8 ، استفاده از سه پایه و یا مونوپاد برای موقع های که در فضای بیرون می خاهید عکاسی کنید برای این منظور که از تاری در تصویر جلوگیری کنیم .