1 – استفاده از فریم های معمولی و فریم های غیرمتعارف :

از فریم های پایه و اصولی برای عکاسی از غذاها استفاده کنید مثل قانون یک سوم ، منحنی S ، خطوط پیش رو ، خطوط مورب و تقارن در مقابل عدم تقارن ، غذاهای خاص ممکن است هنگامی که یک ظرف ساده چیده می شوند ، زیبایی داشته باشند در حالی که اگر قاب خود را با حداکثر کلوزآپ پر کنید ، غذا ها فرم جدیدی به خود می گیرند و نیازی نیست که هر دفعه در عکس هایتان همه چیز را جا دهید با انتخاب بخشی از غذاها ، اجازه دهید تخیل بیننده هم درگیر شود .

2 – ساده عکس بگیرید :

با فوکوس روی جزئیات ظرف ، غذا را زیباتر و خوش جلوه تر نشان دهید . به رنگ ها و بافت ها بیشتر توجه کنید درخشندگی ، پوست ناصاف کدوتنبل ، پوسته ی میگو و مواردی از این قبیل ، هنگامی که سوژه ی خیره کننده ی خود را می بینید ، با عمق کار کنید . با استفاده از لنزی با دیافراگم سریع (مثلا لنز f/2.0) ، می توانید تصویری با عمق میدان کم ثبت کنید . این کار بک گراند را مات می کند که باعث می شود روی سوژه تمرکز شود .

3 – مواد لازم را انتخاب کنید :

برای آماده سازی مقدمات کار یک تصویر کامل و خوب نیاز دارید . یعنی شات هایی از مراحل انجام کار بگیرید ، مثل خرد کردن سبزیجات روی تخته ی چوبی یا چیدن میوه هایی در سبد که در انتظار پخته شدن هستند . از مواد تشکیل دهنده ، برای اضافه کردن کاراکتر و بافت از طریق ایجاد یک ویژگی به ظاهر نامطلوب ، استفاده کنید ، مانند سرریز شدن سس ها ، انباشتی از خامه ، برگ گیاهان ، خرده و دانه های نمک دریایی ، و اینکه باز هم در مورد عمق عکس خود فکر کنید و روی مواد مختلف فوکوس کنید تا ببینید کدام بهترین نتیجه را می دهد .

اصول عکاسی :  تراز کردن خط افق در عکس ها
4 – از ظروف جالب استفاده کنید :

در هنگام عکاسی موقعی که غذا را سفارش می دهید ، درخواست دهید تا غذای شما در ظروفی متفاوت با یک ظرف استاندارد قرار داده شوند . چیزهایی مانند ماهیتابه ی سرد شده ای که نیم سوز شده ، سطلی که لابسترها در آن قرار داده یا سبدی که پاهای خرچنگ از آن بیرون زده باشد ، چنین چیزها به شات ، بافت و بعد اضافه می کنند .

وجو کانتری (میزکار ) با جنس سنگ مرمر و یا چوبی ، به طور طبیعی بین سوژه و بک گراند ، کنتراستی مناسب برای عکس به وجود می آورد . هنگام عکاسی از کاپ کیک ها ، شیرینی ها و کیک ها ، استفاده از استندهای کیک ، فاصله و بعد ایجاد می کنند . همیشه موقع خرید از بازار صنایع دستی ، به دنبال کاسه بشقاب های جالب و صنعت گری شده باشید .

5 – از سه پایه استفاده نکنید :

بیشتر افراد مخالف حمل سه پایه و استفاده از آن در یک رستوران و چنین مکان هایی هستند . به همین دلیل منتقدان و عکاسان غذا ، اغلب از یک دوربین مخفی و سبک استفاده می کنند . دوربینی با پایدار ساز داخلی که لرزش های دست را از بین می برد .

6 – نور مناسب پیدا کنید :

نور طبیعی خوبه اما نور طبیعی با یک فیلتر مه دار بهتر است همیشه سعی کنید در خلال ساعت طلایی ، در فضای بیرون عکاسی کنید یا از پرده هایی شفاف برای فیلتر کردن نور شدیدی که از پنجره وارد می شود ، استفاده کنید . هم چنین ، از عکاسی با ایزویی بالا برای داشتن شاتی ماهرانه نترسید . اگر هیچ کدام از این آپشن ها در دسترس نبود ، از دوربینی با تنظیمات منوال (دستی) برای تنظیم نوردهی ، یا لنزی با دیافراگمی سریع که هنگام عکاسی از ظروف غذاهای لذیذ ، در مناطق کم نور ، نور بیشتری می گیرد ، استفاده کنید ، فقط فلاش را خاموش کنید .

اصول عکاسی :  بهترین تنظیمات دوربین